Monday 12 December 2011

mY 1sT TiMe

haiii bloggers
ok2 hari ni aku nk cite pengalaman 1st time aku
ekceli cite ni dh lama tp aku baru nk publish
mcm bese la aku kan 
BUSY a.k.a MALAS
hehehehehe

ok2 back to topic
'my 1st time'
ape yg 1st time nye?
sila la scroll ke bawah (^_^)




































yeayy. . . aku wat TIRAMISU

yes !  ni 1st time aku wat tiramisu ni
xde la susah sngt pun tp renyah sket la
meh aku share resepi nk wat tiramisu ni dkt korunk plak ehhh
wpun ade yg dh tahu tp aku nk bg jgk 
huhuhuhu

bahan2 yg diperlukan adalah seperti di bawah



· 1 biji sponge kek atau apa2 kek 
· 250ml whipping cream 
· 200ml cream cheese 
· 1/2 cawan gula halus 
· 1 cawan air panas (nak bancuh nescafe) 
· 1 sudu makan serbuk nescafe 
· serbuk koko untuk hiasan

cara nk buat plak :

1. Bancuhkan nescafe dengan satu cawan air panas tadi 
2. Satukan gula, cheese dan cream 
3. Pukul adunan tadi sampai kembang dan gebu 
4. Potong kek pada 2 bahagian 
5. Tuangkan bancuhan nescafe ke atas kek 
6. then sapukan adunan cream+cheese tadi atas kek 
7. tabur serbuk koko
8. Susun lagi 1 lapis kek dan ulang cara di atas
9. simpan dalam fridge 

 yeayyy . . . dah siap !!
senang kan ?

 aku wat dlm cup mcm ni 
siap2 alas surat khabar utk mengelakkan besepah 


ok dah SIAP !
fuhh penuh peti ais umah jap
aku wat bnyk2 ni coz nk bwk g ofis coz ofis ade wat jamuan
fuhhh 1st time wat dh terus bwk g ofis???
bkn nk belagak tp saja nk try n error desert aku tu (^_^)
alhamdulillah, sume pegawai n kwn2 ofis aku puji SEDAP
hehehe next time blh ar wat lg ♥

so korunk blh ar cube wat tiramisu yg sedap sngt ni coz nk wat dia sngt senang
selamat mencube
& hepi blogging

No comments:

Post a Comment