Tuesday 6 March 2012

pENtErnAk moDeN (^_^)

haaaii peeps
ok hari ni aku nk citer pasal penternak moden
kuikui. . . .moden la sngt kan
ehh, moden la kan coz bele binatang ni dlm sangkar (^_^)
ok2 meh aku bg tahu penternak moden tu sape
ehh bkn aku tau tp dia adalah my beloved mummy  ♥


hahhh tngk la ape yg dia ternak ni
3 ekor itik n 4 ekor puyuh
berbaloi katenye kalo bele ni dari bele arnab n kucing
itik n puyuh ade hasil katenye (^_~)

ngeee comel kan ??
ni masa memula beli
aku campurkan dua itik n puyuh ni dlm 1 sangkar 


esok nye aku pisah kan mereka2 ni
si itik dlm umah yg besar sket coz si itik ni akan membesar
si puyuh dlm umah kecik sket coz si puyuh x membesar mcm si itiik2 ni


sudah termenung plak bile dipisahkan
 adoiiiiii (=_~)


si puyuh ni pun sama 
asyek dok ngintai itik di umah sebelah (^_^)


hahh tu la umah mereka2 ni
xjauh pun, sebelah2 je (^_^)


 umah2 mereka ni aku balut kan dgn pagar hijo tu coz takut kucing n ul*ar dtg mengaco


umah si itik ni terbengkalai jap coz pagar hijo tu x ckup
beli 1 meter utk 2 umah mmg x ckup la kan
dah ar umah si itik tu beso
so projek naiktaraf umah si itik ditangguh sehingga hari berikut nye


jeng3. . . .ni la umah mereka apabila dah siap
satu keje aku plak kan nk wat umah mereka ni
dah ar blik keje penat2 then nk kene siap kan plak pagar umah
x siap kan nnt kene cekau dgn kuceng jahat plak
seb baik la mereka2 ni mendatangkan hasil
FYI aku suke makan telo puyuh (^_^)


FYI skrng ni tiap2 hari aku la yg basuh bekas berak n bagi mereka2 ni mkan
huhuhu, baik n rajin ade makne tu ok
aku tgh pujuk mummy tuk bele arnab (^_~)
hope berjaya la pujukan aku ni

No comments:

Post a Comment