Monday 9 January 2012

FaMiLy tRip ~ PuLau LanGkaWi DaY 1

salam isnin sume (^_^)
ok seperti yg dijanjikan aku akan update cite pasal family trip aku
jenuh aku pilih n edit pic ko. . . bnyk sngt gambo nye
tp aku gagah jgk la edit utk dimuat turun dlm blog ni (^_*)

ok jom layan citer family trip aku
family trip aku kali ni ke Pulau Langkawi
gi 2 family je. . . family aku n family pak ngah aku
kami g 5 hari 4 malam (26 - 30 Dis 2011)

kami gerak dr umah ahad mlm dlm kol 9.30mlm
gerak dua keter. . . FYI aku drive ye !
fuhhhh penat dia xpyh ckp la kan
kiteorng benti 2 kali je. . . sekali dkt R&R Tapah n R&R Gunung Semanggol
smp jeti Kuala Perlis dlm 5.30pg 
turun kan penumpang2 n barang then g cari parking
disebabkan kami g lama so kami amik keputusan utk park kete dkt parking berbumbung. . . bayaran utk parking berbumbung selama 5 hari tu RM60
lpas parking terus beratot utk beli tiket feri
kaunter tiket bukak kol 6.15pg and 1st trip feri kol 7.00pg
so xde la lama sngt kami tecongok dkt jeti tu (^_^)
bayaran utk feri RM18 utk dewasa dan RM13

smp jeti Pulau Langkawi dlm kol 8pg mcm tu
cari kete sewa dkt ulat2 yg ade dkt jeti tu
errmmm, lbh krng 30min aku n pakngah aku amik kptsn utk amik avanza
ckup la kot utk kami 7 orng ni
sewa avanza tu RM160 sehari jadi  RM640 utk 4 hari
agak mahal la jgk RM160 sehari tu tp nk wat mcm ne kan dh g bercuti time school holiday so kene la terima n bayar jgk (~_=)

dh settel pasal keter kami terus shoot ke Perdana Beach Resort


kami duk apartment 2 bilik
dari jeti ke hotel amik masa dlm 30minit
hotel yg kami dok ni free je coz pakngah aku ade join pakej beli hotel utk 9 tmpt percutian. . . ape tmpt nye maaf coz aku x ingat (=_~)
so kalo kami nk g bercuti lpas ni x payah susah2 nk cari n book hotel lg (^_^)

smp hotel kami mandi, sarapan n rehat kejap
lpas zohor kami kuar utk ke destinasi pertama

destinasi pertama kami ade ke Makam Mahsuri
bayaran masuk ke Makam Mahsuri ni RM5 dewasa dan RM2.50 kanak2

bergambar di depan Makam Mahsuri

    my love family

pose gedik aku n my baby (^_^)

  Perkampungan Kedah


  Telaga Mahsuri

 buaian dlm rumah mahsuri
kemain lagi aunt aku belakon (^_^)

 sume sibuk nk belakon dkt dlm rumah mahsuri
konon2 tgh tiup bara api
huhuhu

 huhu pic gedik2 mest la ade kan
kredit utk adik sepupu aku 
baru umor 10 tahun dh pandai snap pic dgn cantik nye

 bergambar sekitar kawasan umah mahsuri


 renungan gedik dari aku (^_*)

 potrait mahsuri

kesimpulan dari lawatan pertama aku ni
ermm, bnyk perubahan dari last aku melawat pd awal tahun 2010
maintainance xde kot. . . hope lpas dpt bajet 2012 ni pihak yg bertanggujawap dpt la membaik pulih semula Makan Mahsuri ni
syg kalo x dijaga tmpt lagenda ni

ok, destinasi ke2 kami ye la ke Telaga Ayer Hangat
entrance fee utk tmpt ni adalah free


 air nye xde la panas sngt tp heboh je diaorng ni nk celup kaki
aku xla coz aku pakai kasut malas nk basah2

ok, kesimpulan tmpt ke2 plak
kurang memuaskan jgk coz tmpt tdk di jaga dgn baik

lepas puas celup kaki 
kami terus kan perjalanan pusing2 di tepian pantai smbl melihat matahari terbenam. . . fuhhhh mmg sngt2 cantik ok !
 b4 balik hotel kami snggh mkn laksa dkt tepi laut yg berhampiran habour park. . . dkt sini kt blh mkn laksa n pesembur smbl tngk kapal layar 

  
tgk tu budak gumok makan 
laksa dkt sini mmg superb power ok
rugi kalo x try (*_^)

mlm kami rehat di hotel je
bayar hutang tdo smlm coz tpakse drive sepanjang mlm

fuhhh dh mcm karangan entry aku ni (^_*)
ok la, jmp di entry day 2

xoxo

No comments:

Post a Comment